Tuesday 23 June 2015

IUI sebelum Ramadhan .

Ramadhan Kareem..
Assalamualaikum semua.
Lama sgt dan x buat entry kat my page ni..biasa la kebizian hehe
Tetibe rasa rindu nak berkongsi cerita,..dulu bz skang aku dah duk uma. x kje jd surirumah sepenuh masa.. so kira terganti balik waktu2 bz yg dulu..langsung x sempat jd surirumah. Ok, back to nak kongsi cerita..

IUI sebelum Ramadhan..
Tanggal 3 Jun 2015, aku n cik hubby ke LPPKN utk jalani proses IUI kali kedua kami... yg 1st dulu x berjaya..nak try lg utk kali ni. Seawal kul 7.30 kami dah kuar uma.. (patut ada kat klinik kul 7.30) hehe biasa la lmbat bersiap pepagi.. so dlm kul 7.45 tu kami dah sampe LPPKN. Hubby terus ditugaskan utk kuarkn sperm.. cik bini nih duk ler nunggu kat klinik tgkat 6. Lama gak la.. dlm sejam hubby turun. Lepas buat bayaran RM350.00 kat kaunter nurse suh naik tgkat 7 utk proses IUI. Cik hubby tgu kat luar... dalam kul 9.20am mcm tu nurse panggil masuk.Xde org lain yg buat IUI ari tu..aku sorang jer..so sure semua tumpu kat aku jer kn...

Ok..proses IUI bermula..nurse mintak tgu doc sampe..sblm tu aku disuruh cek nama pd bekas sperm hubby yg dah diproses..n sahkan. Pastu mula la doc buat kje dia.. sakit gak la masa doc nak masukkan alat kat 'bawah' tu.. masa yg 1st aku buat dulu x sakit mcm kali ni.,..bila dah masuk alat..doc inject sperm tru alat tu. Pastu aku diminta tgu selama 20 minit sampe nurse kata boleh bangun n balik.. 
Masa bangun nak balik tu, turun dr katil tgok ada darah sikit kat kertas pengalas  masa buat IUI td.. nurse kata tu normal..kdg2 akan kuar darah sebab luka sikit kat dlm masa doc masukkan alat td.. .
Hurm..lega...tp..bila berdiri jer rasa sakit perut.. x taw nak ckp sakit mcmna..memang sgt x selesa. mcm ada menda berpusar jer lm perut tuh... xpe.. sabar..maybe ini mmg proses nak berjaya IUI kn.. 
Balik uma terus... x gi memana dah coz mak abah ada kat uma... Disebabkan aku n cik hubby x gtaw kami buat IUI..so kna la berlakon mcm x sakit. Masak..tp tuhan jer taw waktu berdiri buat kje2 masak tu perut ni ha senak semcm. Bila dah x tahan sgt aku masuk bilik jap duduk n baring... xmo bg mak abah perasan..so jap2 je la rehat.

So.. nak taw IUI aku berjaya x?? Aku n cik hubby cukup hati2 gak utk kali ke2 nih..tp menjelang ramadhan jer sehari sblm puasa aku dah tgok ada darah coklat sikit kat suar dlm.. hurm.. yunk i piyed..huhu..so hubby pun hurmmm xpe la kita try lg. sungguh frustated.. baru 14 hari lepas buat IUI hari tu dah piyed...pakai pad tp sampe esok hari masih x kuar2 lg darah piyed. Eh.. piyed ke x aku nih?? kalu x piyed puasa la jawabnye kn.. so hubby pun dah confuse. Aku try buka pad.. x pakai pad kuar gi beli brg dapur.. balik2 uma cek tgok baru kuar darah yg coklat hitam2 pekat. x mcm selalu aku piyed kuar darah merah..ni hitam jer sampe habis piyed hari kelima. hari ke6 tu aku dah mula puasa.. kesimpulannya.. IUI gagal lagi.. n Insya'lah lepas raya nak try IVF pulak.. doa2kn yer kenkawan sekalian.. terima kasih..

No comments:

Post a Comment